Monday, July 6, 2009

Kabarkan Kristus sehingga Dia kembali

finally! finished translating this manifesto!
can someone please proofread for me? all the sections. Just press label for manila manifesto.




CONCLUSION: PROCLAIM CHRIST UNTIL HE COMES

"Proclaim Christ until he comes". That has been the theme of Lausanne II. Of course we believe that Christ has come; he came when Augustus was Emperor of Rome. But one day, as we know from his promises, he will come again in unimaginable splendor to perfect his kingdom. We are commanded to watch and be ready. Meanwhile, the gap between his two comings is to be filled with the Christian missionary enterprise. We have been told to go to the ends of the earth with the gospel, and we have been promised that the end of the age will come only when we have done so. The two ends (of earth space and time) will coincide. Until then he has pledged to be with us.

KESIMPULAN: KABARKAN KRISTUS SEHINGGA DIA KEMBALI

Kabarkan Kristus sehingga Dia kembali. Itu adalah tema Lausanne II. Tentu sekali kami percaya bahwa Tuhan Yesus telah datang; Dia datang waktu Augustus adalah Maharaja Roma. Tapi suatu hari nanti, sebagaimana yang kami ketahui dari janji-janjiNya, Dia akan datang kembali dalam kemuliaan yang tidak terbayangkan untuk menyempurnakan kerajaanNya. Kami diperintahkan untuk memperhatikan dan bersiap-sedia. Sementara itu, jurang waktu antara kedatangan pertama dan keduanya, harus dipenuhi dengan pengusahaan misionari Kristian. Kami telah diperintahkan untuk pergi ke hujung bumi dengan Injil, dan kami telah dijanjikan bahwa kiamat akan hanya terjadi apabila kami telah berbuat demikian. Dua pengakhiran (yakni bumi-ruangan dan waktu) akan bertindih. Sehingga waktu itu, Dia telah berjanji untuk bersama-sama dengan kami.

So the Christian mission is an urgent task. We do not know how long we have. We certainly have no time to waste. And in order to get on urgently with our responsibility, other qualities will be necessary, especially unity (we must evangelize together) and sacrifice (we must count and accept the cost). Our covenant at Lausanne was "to pray, to plan and to work together for the evangelization of the whole world". Our manifesto at Manila is that the whole church is called to take the whole gospel to the whole world, proclaiming Christ until he comes, with all necessary urgency, unity and sacrifice. (Lk. 2:1-7; Mk. 13:26,27; Mk. 13:32-37; Ac. 1:8; Mt. 24:14; Mt. 28:20)

Makanya, misi penginjilan Kristian adalah tugasan yang mendesak. Kami tidak tahu berapa lama waktu yang kami miliki. Yang pasti, kami tidak ada waktu untuk membuang masa. Dan untuk meneruskan tanggungjawab kami dengan semangat mendesak, kualiti-kualiti yang lain amat diperlukan, khususnya kesatuan (kami perlu menginjil bersama), dan pengorbanan (kami perlu mengira dan menerima kosnya). Kovenan kami di Lausanne adalah “untuk berdoa, untuk merencanakan, dan untuk bekerja bersama melaksanakan penginjilan ke seluruh dunia.” Manifesto kami di Manila adalah seluruh jemaat dipanggil untuk mengambil seluruh Injil ke seluruh dunia, mengabarkan Kristus sehingga Dia kembali, dengan seluruh semangat mendesak, bersatu dan berkorban (Lk 2:1-7; Mk 13:26,27; Mk. 13:32-37; Kis. 1:8; Mt. 24:14; Mt. 28:20)

No comments:

Post a Comment