Thursday, June 25, 2009

Seluruh Jemaat untuk membawa seluruh Injil kepada seluruh dunia

Continuation of the draft of manila manifesto. Help me to correct the translation. TQ.



17. We affirm the urgent need for churches, mission agencies and other Christian organizations to cooperate in evangelism and social action, repudiating competition and avoiding duplication.

Kami mengafirmasikan keperluan genting untuk para jemaat, agensi misi dan organasasi Kristian yang lain untuk bekerjasama dalam penginjilan dan tindakan sosial, menolak sikap bersaing, dan elak daripada bertindih kerja yang sama.


18. We affirm our duty to study the society in which we live, in order to understand its structures, values and needs, and so develop an appropriate strategy of mission.

Kami mengafirmasikan tanggungjawab kami untuk mempelajari masyarakat di mana kami melayani, supaya dapat memahami struktur-strukturnya, nilai-nilai dan keperluan-keperluannya, dan mewujudkan suatu strategi misi yang bersesuaian untuk menjangkau mereka.


19. We affirm that world evangelization is urgent and that the reaching of unreached peoples is possible. So we resolve during the last decade of the twentieth century to give ourselves to these tasks with fresh determination.

Kami mengafirmasikan bahwa penginjilan dunia adalah mendesak dan penjangkauan suku-suku yang masih belum terjangkau adalah tidak mustahil. Maka kami bertekad dalam dekad terakhir dalam abad ke-20 untuk menyerahkan diri untuk melaksanakan tanggungjawab-tanggungjawab ini dengan ketekunan yang baru.


20. We affirm our solidarity with those who suffer for the gospel, and will seek to prepare ourselves for the same possibility. We will also work for religious and political freedom everywhere.

Kami mengafirmasikan kesetiakawanan dengan mereka yang menderita demi Injil, dan kami berusaha menyediakan diri untuk kemungkinan yang sama. Kami juga akan berusaha untuk kebebasan politik dan beragama di mana juapun.


21. We affirm that God is calling the whole church to take the whole gospel to the whole world. So we determine to proclaim it faithfully, urgently and sacrificially until he comes.

Kami mengafirmasikan bahwa Tuhan sedang memanggil seluruh Jemaat untuk membawa seluruh Injil kepada seluruh dunia. Maka kita bernekad untuk memproklamasikannya dengan setia, dengan sikap terdesak, dan dengan kesanggupan untuk berkorban sehingga Dia kembali.



A. THE WHOLE GOSPEL

The gospel is the good news of God's salvation from the power of evil, the establishment of his eternal kingdom and his final victory over everything which defies his purpose. In his love God purposed to do this before the world began and effected his liberating plan over sin, death and judgment through the death of our Lord Jesus Christ. It is Christ who makes us free, and unites us in his redeemed fellowship. (Col 2:15; 1. Co 15:24-28; Eph. 1:4; Col. 1:19; Tit. 2:14)

Seluruh Injil
Injil adalah berita baik tentang keselamatan Tuhan dari kuasa kegelapan, penubuhan kerajaan Dia yang kekal, dan kemenangan mutlak atas segala sesuatu yang menentang tujuanNya. Dalam kasihNya, Tuhan telah merancangkan untuk melakukan ini sebelum dunia diciptakan dan mengimplementasikan rancanganNya yang memerdekakan kami daripada dosa, kematian, penghakiman melalui kemangkatan Tuhan Yesus Kristus. Kristuslah yang membebaskan, dan menyatukan kami dalam penebusan persekutuanNya.

(Kol 2:15; 1. Ko 15:24-28; Efe. 1:4; Kol. 1:19; Tit. 2:14)

No comments:

Post a Comment